הגר"מ גרוס: אין להשוות בין הכשרויות בארץ לכשרויות בחו"ל

    יוסי אשר | צילום: יוסי זליגר No Comments on הגר"מ גרוס: אין להשוות בין הכשרויות בארץ לכשרויות בחו"ל
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למעלה מחמש מאות איש ובהם רבנים ומורי-הוראה העוסקים בכשרות, השתתפו בכינוס התורני השנתי של ועדת מהדרין תנובה, שהתקיים במלון פרימה פאלס, בירושלים. באי הכינוס, המתקיים זו השנה השלישית, האזינו לשורה של הרצאות ושיעורים בנושאים מהותיים הנוגעים, הלכה למעשה, לתעשיית החלב.

    הגאב"ד הגר"מ גרוס שפתח את הכינוס, הקדיש את דבריו לחשיבות העמדת הכשרות על תילה בארץ ובעולם. בדבריו עמד על הקשיים בהם נתקלים גורמי הכשרות המהודרת בבואם להשגיח על ייצור פריטי מזון במפעלים בחו"ל. נוהלי הכשרות שמקורם בהלכה ואשר מיושמים ע"י גורמי הכשרות למהדרין גם במפעלים ברחבי העולם שונים ומוקפדים יותר מאלה המונהגים ע"י הרבנויות המקומיות בארצות השונות.

    בהתייחסו לתקפותן ההלכתית של מצלמות המהוות חלק ממערך השגחת הכשרות אמר, כי מערכות מתקדמות אלו המותקנות ברפתות הם מקבלות מלכתחילה. הגר"מ גרוס גילה כי "כך הורה לנו מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצוק"ל שעמד על כך שיהיו מומחים שיעקבו אחר המערכות וכך אף הורה יבלט"א מרן הגר"ש וואזנר שליט"א, שהצריך כ-20 ביקורים של משגיחים במשך השנה".

    הגרי"מ שטרן, יו"ר ועדת מהדרין, דן בדבריו בזמן ההמתנה לאחר אכילת גבינה צהובה. "הגבינות הצהובות המצויות בישראל אינן בגדר ההלכתי של גבינה קשה" ולכן, למעשה, אין צורך בהמתנה של שש שעות.

    הגר"ד לנדאו, חבר ועדת מהדרין ומראשי בד"צ חוג חתם סופר בני ברק, עסק באמצעים טכנולוגיים מתקדמים המסייעים בהבטחת הכשרות המהודרת. את עיקר דבריו הקדיש למערכת המצלמות כחלק חשוב במערך ההשגחה.

    בדבריו הגדיר את דבריהם של אלה המערערים על השגחה באמצעות מצלמות, כ"שטויות והבלים המטעים את הציבור בשוגג או במזיד". הגר"ד לנדאו ציין, כי ההשגחה באמצעות מצלמות היא השגחה מעולה המחזקת את הכשרות למהדרין. "מתוך ניסיוני בכשרות במשך כשלושים שנה, אני יכול לומר בוודאות שהמצלמות חיזקו את הכשרות".

    הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו אמר לאור ההקפדה החמורה על נוהלי הכשרות אין שום צורך להקדים ולרכוש מוצרי חלב בערב פסח. "מי שאינו מחמיר בהכנת מי שתיה בערב פסח – אינו צריך להחמיר ברכישת מוצרי החלב".

    הראשלצ יוסף - צילום יוסי זליגר



    0 תגובות